Jag är jag av Emma AdBåge



Titel: Jag är jag
Författare: Emma AdBåge
Genre: Barn
Fler böcker i serien: Finns inga fler.
Filmer: Finns inga.
På bokens baksida:
Mickan är snart åtta år och räcker inte upp handen så ofta. Men hon är inte alls lika blyg som fröken säger. Det är bara det att hon inte vill gå på Natalis Big Bang-kalas, är skiträdd för borrmaskinen i snickis och hatar grejer som är knottriga.
Men hon gillar att rita, det är hon bäst i klassen på. Och så gillar hon kaniner och sin bästis Penny.


Denna bok riktar sig till fyra till tio åringar skulle jag tänka mig. Eftersom jag är äldre än så uppskattar jag inte den här boken jättemycket, men min sjuåriga lillasyster tycker mycket om den. Jag känner lätt igen mig i hur det är att vara åtta år gammal. Det är gulligt med alla minisvordomar, de får mig att le. Även om man är äldre kanske man borde läsa lite i den om man ser den ligga framme någonstans. Den är väldigt söt.

Betyg: Svårt att sätta ett betyg eftersom jag är lite äldre än den åldersgrupp den riktar sig till. Men på grund av hur den hela tiden får mig att le, 3/5!



Recension av Anja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback