Sub Rosa-detektiverna: Den siste tsarens hemlighet av Veronica von Schenck

 
Den siste tsarens hemlighet (Sub Rosa-detektiverna 1)
 

Titel: Sub Rosa-detektiverna: Den siste tsarens hemlighet

Författare: Veonica von Schenck

Genre: Deckare.
Vid tangentbordet: Esther
 
På bokens baksida:
 
 

Staden Elm har stolta anor men ruvar även på mörka hemligheter. Här bor syskonen Milo och Vendela Grip. Historiska museet i staden ska ställa ut de berömda Fabergéäggen. Men succén blir till katastrof när äggen stjäls - från ett slutet rum fullt av vittnen.
Ett inbrott och en kidnappning gör mysteriet än mer spännande och svårlöst. Allt blir ett fall för Sub rosa-detektiverna Milo och Vendela, eftersom de fantastiska Fabergéäggen visar sig hänga samman med deras egen familjehistoria.
 
 
 

 
 
 

Trodde inte jag skulle gilla den,men det blir inte alltid som man tror, jag älskade den! Helt fantastiskt, Elm är så mysigt och hemlighetsfullt och med Fabergéäggen inblandade  blir allt katastrofalt spännande. Jag rekomenderar verkligen den här och dess uppföljare (fristående, men jag tycker man borde läsa den här först).
Fabergéäggen är så värdefulla att man verkligen måste veta vad som händer med dem, läste ut den andra nästa dag.
 
 
Betyg:4½ (lite konsigt att en stad som Elm får låna Fabergéägg!) Rekommenderas verkligen av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback