Sub Rosa-detektiverna: Kapten Fiennes skatt

    
 Hittade ingen bättre bild .

Titel: Sub Rosa-detektiverna:  Kapten Fiennes skatt

Författare: Veonica von Schenck

Genre: Deckare.
Vid tangentbordet: Esther
 
På bokens baksida:
 

Staden Elm går mot sommar och luften är dallrande het. För syskonen Milo och Vendela Grip är det dags för den efterlängtade praktikveckan. Vendelas dröm går i uppfyllelse när hon får skapa masker och sy klänningar i stadens främsta syateljé och Milo får exakt den praktikplats han vill ha: på Historiska museet.
För Milo blir det en revstart på praktikveckan. En okänd man vid namn kapten Fiennes har nämligen testamenterat ett helt hus till museet och huset visar sig vara fyllt av skatter från 1500-talet. När Milo och farmor Minerva, som är chef på museet, sorterar och katalogiserar alla föremål börjar kusliga saker att hända. Vem eller vad är det som smyger omkring i huset? Och finns det någon koppling mellan de mystiska händelserna i huset och det hemliga sällskap som Vendela har gjort fjäderprydda masker till?
 
 
 

 
 
 

Verkligen en toppen efterföljare. Minst lika spännande! Älskar den också. Vendelas vackra masker och Milos jobb på museet, båda lika effektiva i mysteriet. Allt är så spännande, de blir inlåsta i en källare! Nej, jag ska inte avslöja mer, men jag måste säga att ni verkligen borde läsa den. Det känns som att jag sa allt i recentionen om Fabergéäggen.
 
 
Betyg:4½  Rekomenderas verkligen av mig den här med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback