Millan av Pia Hagmar

Millan
 
Titel (orginal): Millan
Författare: Pia Hagmar
Genre: Sorgligt, vardag, hästar
Fler böcker i serien: Andra boken om Millan kommer våren 2013
Filmer: Inga
 
På baksidan:
En dag ska jag rida lika bra som Marianne, nej, ännu bättre, bäst i världen. Och jag ta hand om hästar som ingen annan vill ha, missförstådda hästar som andra tycker är farliga och värdelösa. Jag ska ge dem en chans, visa världen vad de går för, slå alla med häpnad.
 


En bra bok om tjejen Millan som inte har det som alla andra, hennes pappa dricker och hennes mamma är deprimerad. Hon och lillebror Josef får föröka klara sig själva, men livet blir inte alltid som man tror, en dag händer något väldigt oväntat. Jag tycker det är en väldigt bra bok men kanske inte min stil, men för personer som gillar hästar och är ca 9-12 år skulle den nog passa bra.
 
Betyg: 3/5, inte riktigt min slags bok.
 
 
 
Idag skulle jag ha pratat om boken "Skuggan i väggen" i bokgruppen jag är med i men jag är sjuk. Men jag hoppas Anja lägger upp en liten recension om den och vad de i bokgruppen tyckte om den.
 
Ha det bra go o gla kexchocklad!
Esther
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oh, jag älskade den! Älskar allt av Pia Hagmar, för övrigt. Har ni läst Klara-serien?

Svar: Nej, men jag har läst Dalslandsdeckarna och dom är riktigt bra.

//Esther
Esther & Anja

2013-02-23 @ 18:20:26
URL: http://boksystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback