Det är så logiskt, alla fattar utom du av Lisa Bjärbo

 
Svensk titel(orginal): Det är så logiskt, alla fattar utom du
Författare: Lisa Bjärbo
Genre: Kärlek, vänskap
Fler böcker i serien: Finns inga
Filmer: Finns ingen
 
Beskrivning:
(om jag inte har helt fel så har Lisa skrivit det här själv)
 
I fyra år har Johan varit kär i sin bästa kompis. I fyra år har han lyckats dölja det. I fyra år har han bitit ihop, lyssnat och spelat intresserad när hon har babblat om sina kärlekshistorier. Men nu går det snart inte längre. Han kommer att explodera.

Det är så logiskt, alla fattar utom du är en ungdomsroman om en trovärdig ungdomsvärld, full av kärlek, bortglömda läxor och sömnlösa nätter.
 

(Anja)
 
Det här är en absolut trovärdig bok med fina karaktärer och ett lagom enkelt språk som ger texten flyt. Slutet förvirrade mig lite grann, men det är förmodligen bara jag som är dum.
Jag skulle rekommendera den här till de allra flesta.
 
Sammanfattning: Kortfattat en bra bok, men den fångade mig ändå inte riktigt och får en åtta (8/10) i slutbetyg.
Vid tangentbordet: Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback