Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer

 
Svensk titel: Om jag kunde drömma
Engelsk titel (orginal): Twilight
Författare: Stephenie Meyer
Genre: Kärlek, övernaturligt
Fler böcker i serien: När jag hör din röst/New Moon, Ljudet av ditt hjärta/Eclipse och Så länge vi båda andas/Breaking Dawn.
Filmer: Alla böckerna i serien finns som film, går att hyra/köpa i många mataffärer och videobutiker.
På baksidan:
Decenniets kärlekshistoria!

Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom.


Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv - men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen att hennes liv en oväntad och farlig vändning.
Edward har länge lyckats hålla sin identitiet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edwards och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.
 


Det här var den första boken jag recenserade i bloggen och nu har det gått nästan ett år. Tänkte att jag kanske kunde uppdatera, men jag låter självklart den gamla recensionen finnas kvar. Här kan du läsa den.
 
"Denna bok är skriven av fantastiska Stephenie Meyer. Hon skriver på ett vackert och intressant sätt som jag genast fastnade för första gången jag läste boken." började jag förra gången. Stephenie är duktig på att skriva, det tycker jag fortfarande. Och boken är bra, medryckande och spännande. Men numera finns det en del saker jag inte tycker om längre. Egentligen är det boken Twilight i allmänhet som jag inte tycker om. Varför vet jag inte riktigt, det är svårt att förklara. Äsch.
Börjar undra om det var en bra idé att uppdatera den här, jag vet inte vad jag ska säga. Hahah, känner mig dum.
 
Översättningen är förresten jättebra, har dock inte läst den engelska versionen. Men... ja.
 
Sammanfattning: Det här blev uppenbarligen inte särskilt bra. Jag vet inte varför jag inte tycker om den längre, men så är det. Den får en fyra på skalan upp till tio (4/10). Punkt slut.
Vid tangentbordet: Anja
 
(herregudvadproffsigtdetblevjaojojojskitprofessionelltverkligenverkligenja)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att ni är riktigt igång igen! :)

2013-03-10 @ 20:53:13
URL: http://boksystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback