Nim och den hemliga ön av Wendy Orr

Titel: Nim och den hemliga ön
Författare:Wendy Orr
Genre: Äventyr
Filmer: En
Fler böcker i serien:
Vid tangentbordet( taget från www.boksystrar.blogg.se): Esther
 
På bokens baksida:
 
Nim har världens bästa liv! Hon bor på en ö mitt ute i havet med sin pappa Jack, havsleguanen Fred, sjölejonet Selkie och havsskölpaddan Chica. När Nim inte hjälper sin pappa med hans vetenskapsarbete, spelar hon kokosnötsfotboll och åker vatterrutschbana med sina djurvänner eller läser spännande böcker om Hjältar och Skurkar. Trots att de har både en dator och ett mejlprogram så är det ingen som mejlar till Nim, fast det gör inte så mycket.
 
 
Men en dag försvinner Jack under en båttur och Nim måstte klara sig själv. Mitt i en rasande storm måste hon rädda ön och sina vänner från livs levande Skurkar. Som tur är får hon oväntad hjälp från en Hjälte som faktiskt inte är speciellt hjälte modig ...
 
 
Nim är en härlig bok där man får testa att leva livet ensam på en öde ö, leka och simma med sjölejon, havsleguaner och havssköldpaddor. Men filmen är inte lika bra som boken men helt okej. Väldigt lättläst, jag läste den när jag var nio och gillade den men vipps så var den slut, jag läste ut de på ungefär en timme. Jättemysig bok som är ett bra val för den 9-14 åring som vill ha en lättläst mysig bok.
 
 
Betyg:4½

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback