Det händer nu av Sofia Nordin



Titel: Det händer nu
Författare: Sofia Nordin
Genre: Kärlek
Fler böcker i serien: Inga.
Filmer: Finns ingen.
På baksidan:
Vi sitter i uppehållsrummet, Sigrid och jag, och Mimmi, Zainab och Isis, och plötsligt är det som om jag inte står ut längre. Jag vill skrika och kasta saker omkring mig. Vad är det jag håller på med? Inte en enda sekund till vill jag låtsas. Jag vill kyssa Sigrid mitt när alla ser på. Men jag sitter bara kvar och fortsätter prata om något nytt fantastiskt läppstift Isis hittat jättebilligt på H&M.

Stella är en sådan tjej som alla vill ha som vän och alla killar vill bli ihop med. Själv vill Stella bara ha Sigrid. Men hur ska hon våga närma sig sin bästa vän på det sättet? Tänk om hon försöker och Sigrid aldrig vill veta av henne igen.


Detta är en fin bok om komplicerad kärlek som väcker sommarkänslor hos läsaren, samtidigt som man bara vill hjälpa Stella. Man förstår alla hennes känslor så väl. Absolut jättefin roman, perfekt att läsa på sommaren. Låna / köp genast!

Betyg: Härligt men svårt om kärlek och längtan. 3/5!



Recension av Anja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback