Semlan och Gordon - Kärlek, kyssar och rekord av Moni Nilsson



Titel: Semlan och Gordon - Kärlek, kyssar och rekord
Författare: Moni Nilsson
Genre: Kärlek / humor / lättläst
Fler böcker i serien: Första delen heter Pappan med de stora skorna, tredje boken i serien heter Sommar och hemliga härligheter. Kärlek, kyssar och rekord är alltså den andra boken i serien om Semlan och Gordon.
Filmer: Finns inga.
På bokens baksida:
Jag heter Semlan och är fortfarande bara en och sextiotvå. Ändå finns det ingen annan jag hellre skulle vilja vara.

Den här boken handlar om:
a) När Gordon och jag kom hem från vår hemliga resa och mamma kom på det.
b) En gäckande skugga.
c) Att kyssa någon man är kär i (mums).
d) Att bli tonåring.
e) Sjukt bra födelsedagspresenter.
f) När min farfar plötsligt dök upp.
g) Att försöka ta Guinness kyssrekord.
h) Att ingenting riktigt blir som man tänkt sig.

Alltså, inte i mitt liv i alla fall.

En lite gullig bok om ung kärlek, vänskap och allmänt knasiga saker i Semlans liv. Småroligt, somrigt och ganska fint. Passar bäst att läsa på sommaren när man är pirrig i magen. Rekommenderas till dig som uppskattar lättlästa och knasiga böcker där det alltid händer något.

Betyg: 2½/5



Recension av Anja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback