Hungerspelen av Suzanne Collins



Svensk titel: Hungerspelen
Engelsk titel (orginal): The Hunger Games
Författare: Suzanne Collins
Genre: Skräck / äventyr / framtid
Fler böcker i serien: Fatta eld / Catching Fire och Revolt / Mockingjay
Filmer: Första boken, Hungerspelen, går på bio just nu.
På baksidan:

24 deltagare.
Bara en överlever.
Allt direktsänds.


Det är årets största tvhändelse. Allt direktsänds. 24 utvalda ungdomar stylas, intervjuas, tränas och får möjlighet att locka till sig sponsorer innan de släpps ut på arenan.
Spelens utgång: Den som överlever får åka hem ...


En gastkramande framtidsroman om liv och död. Det är upprörande, spännande, romantiskt och omöjligt att sluta läsa.


En läskig, rolig och romantisk serie som jag läste ut på en vecka. Seg i början men helt fantastiskt läskig i slutet. När jag läst ut den kunde jag inte sova på flera nätter. Den är roligt att läsa den men man måste gilla skräck och lite äckliga saker för att klara sig igenom den. Ge den en chans. Men, var beredd på allt!

Betyg: Den är jättespännande, en av mina favoritböcker. Ganska läskig, dock. 5/5!



Recension av Esther.

Kommentarer
Postat av: Maya

Har inte läst boken elr sätt filmen så var väldigt intressant att veta vad den handlar om!

2012-05-28 @ 19:03:54
URL: http://mayeline.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback