Harry Potter av Joanne Rowling




Svensk titel: Harry Potter och De vises sten, Hemligheternas kammare, Fången från Azkaban, Den flammande bägaren, Fenixordern, Halvblodsprinsen och Dödsrelikerna.
Engelsk titel (orginal): Harry Potter and the Philosopher's Stone, The Chamber of Secrets, Prisoner Of Azkaban,
The Goblet of Fire, Order Of The Phoenix, Half-blood prince och Deathly Hallows.
Författare: Joanne Rowling (J.K Rowling)
Genre: Fantasy
Filmer: Alla böcker finns som film.
På bokens baksida:

Plötsligt händer det märkliga ting i den lilla staden!
Mystiska stjärnskott på himlen och svärmar av ugglor
mitt på dagen, katter som läser kartor och underliga
människor som står och viskar i gathörnen och viskar.
De viskar om en viss Harry Potter ...

Föräldralöse Harry Potter bor hos sina elaka styvföräldrar
och deras vidrige son. En helt ny värld öppnar sig
för Harry  när det visar sig att han egentligen är en trollkarl
och börjar i Hogwarts Skola För Häxkonster Och Trolldom,

en värld full av magi och spännande äventyr!

Äntligen recenserar jag min favoritbok. Harry Potter en pojke med blixtärr, uggla, trollstav, och besegrade Voldemort som bebis. Inget speciellt, en vanlig fantasyserie? Nej! Jag vet inte varför jag älskar Harry Potter så men jag tror att det var så att innan jag läste Harry Potter visste jag bara att jag älskade böcker, det var min mening med livet. Men när jag läste Harry Potter första gången gick det upp ett ljus för mig. "Böcker, fantasy, en serie, författarinna". Det var min mening med livet. Jag skulle vilja tacka Joanne för att hon har gett mig all denna glädje, men det blir lite svårt tror jag. Men jag har Rupert Grint's (Ron Weasley's) autograf..!

Betyg: Harry Potter delar förstaplats med "WondLa" och "Lord of the rings" i mitt liv, så en stjärnklar 5/5!



Recension av Esther.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej tjejer! Vilken fin blogg ni har, bra jobbat! Och vad långt ni har kommit på bara fyra dagar!

Tack för att ni har länkat, vi ska länka till er :)



Måste också säga att ni skriver väldigt bra för er ålder... Det är klart man kan skriva hur bra som helst som 11-åring, men de flesta har inte så utvecklat och moget språk som ni.



Tittade på er i skolkatalogen, men kände inte igen er... Aja, om ni ser mig i skolan kan ni ju komma fram och säga hej om ni vill ^^

Ha det bra!

//Johanna

2012-05-31 @ 18:08:33
URL: http://boksystrar.blogg.se/
Postat av: Esther

Tack, vi går i 3-4, hoppas vi ses i skolan.

Med vänlig hälsning, Esther.

2012-05-31 @ 20:14:59
URL: http://hetre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback