Rum 213 av Ingelin Angerborn

Svensk titel (orginal): Rum 213
Författare: Ingelin Angerborn
Genre: Övernaturligt, skräck (?), spöken
Typ av bok: Ensamstående
Filmer: Finns ingen
 
På baksidan/beskrivning:
Den här natten vaknade både Meja och jag av Beas skärande skrik. Hon satt i sin säng med kudden hårt tryckt mot ansiktet. 
-  Du drömde bara, viskade jag. Här är ingenting. Bea skakade på huvudet bakom kudden. Det var ingen dröm, sa hon tyst. Jag såg henne, på riktigt.
 
 
Varför händer det så konstig saker i rum 213? Rummet som Meja, Bea och Elvira delar på kollot. Varför försvinner deras saker på nätterna? Och vem är den vitklädda flickan som bara Bea kan se?
 

(Esther)

Den bästa av Ingelins böcker enligt mig. Mysig, läskig och lite sorglig, men mycket mycket bra! Det blir en häftig känsla när de är på kollo för det finns så många att misstänkta. Och många som misstänker deras konsiga beteenden. Det tog bara en timme att sluka den, och vilken eftersmak sedan! Känner verkligen att jag vill läsa om den. 
Meja, Bea och Elvira har mysiga personligheter och är roliga och snälla.
 
Betyg: 5/5, bra i alla åldrar.
Vid tangentbordet: Esther
 

(Anja)
 
Det var ganska länge sedan jag läste den här men jag ska försöka komma ihåg så gott jag kan.
 
Jag minns att jag tyckte den var ganska lättläst, men jag vet inte om det är bra eller dåligt. Precis som Esther läste jag ut den väldigt fort och det var ganska enkelt språk, vilket gjorde att det var mycket fritt utrymme för att skapa egna bilder och tankar. Det är ju aldrig riktigt fel, eller hur?
 
Som Esther sa lyckades Angelin få till det både mysigt, läskigt och sorgligt trots det enkla språket, så jag hade förmodligen älskat den för något år sedan.
 
Sammanfattning: Angelin är duktig, så jag ger den tummen upp. Tre av fem!
Vid tangentbordet: Anja

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Alltid lika spännande att läsa recensionerna!

Svar: Tack!
Esther & Anja

2012-09-05 @ 00:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback