Sorgfjäril av Ingelin Angerborn

 
 
 
Titel: Sorgfjäril
Författare: Ingelin Angerborn
Genre: Skräck
Filmer:?
Fler böcker: Månfågel och Rum 213
 
På bokens baksida:
 
Hon hade velat kasta sig mot dörren och springa ner till mamma, men hon kunde inte röra sig. Hjärtat slog som besatt och hon andades häftigt, men armarna och benen ville inte lyda Hon kände ingenting och såg ingenting, Men när hon höll andan några sekunder och lyssnade, hörde hon någon som andades. Tysta, långsamma andetag.
 
Alice har just flyttat. Fyrtio långa mil bort från Leo, Sofia och allt hon är van vid. Mamma tycker det nya huset är gammalt och charmigt. Alice tycker det är gammalt och äckligt. Ett riktigt kråkslott! Men huset visar sig ha helt andra invånare än kråkor...
 
 
 
JÄTTEBRA! Spännande och förtjänar verkligen kategorin skräck, precis som sin föregångare Rum 213. Men för att tycka om den bör du vara yngst nio år och lite skrockfull. Fast det är inte jättebra i alla böcker, jag började läsa på en bok som handlade om knytt m.m. Och i boken hände massa läskigt, och eftersom jag är lite skrockfull trodde jag att lite av det kunde hända i verkligheten. Det kanske låter barnsligt, men jag tror på knytt. Och det var bra, för den här boken är extra rolig om man tror på övernaturliga saker!
 
 
Betyg:4 (Rum 213 snor femman, hoppas jag hinner recensera den också)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

SV: Tack så mycket!

2012-08-09 @ 10:12:37
URL: http://justanothervoice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback