Tolv dagar i mitt liv av Lotta Olsson

Insåg just att jag inte läst så mycket mer än Harry Potter-serien under sommaren, och eftersom Esther redan recenserat den fick jag gräva fram några böcker jag inte läst på väldigt länge i min lilla bokhylla. Hinner olyckligtvis bara recensera den här idag, men det blir fler imorgon.
Bild kommer inom kort!
 
Titel: Tolv dagar i mitt liv
Författare: Lotta Olsson
Genre: Vardag (?)
Fler böcker i serien: Tolv dagar i mitt liv och Tretton ynka veckor.
Filmer: Finns ingen.
På baksidan:
Jag heter Lisa, och jag är elva år. Jag har skrivit mina memoarer, eller i alla fall börjat. De flesta som skriver sina memoarer är ju väldigt gamla, men jag tror det kan vara bra att skriva ner lite innan. Annars kanske jag glömmer bort hur det är just nu:
 
• Att jag kom tillbaka efter sportlovet och ALLT var förändrat.
• Att jag förlorade min bästa kompis Nelly, och inte ens blinda Mia Nilsson ville veta av mig.
• Att jag insåg att jag antagligen är ensammast i hela världen.
 
Men vad ska man göra när man inte har några kusiner i Alingsås och när till och med ens egen mormor säger att man är onormal???
 
En ganska lättläst bok om familjen, kompisar och livet. Helt okej, men lite långtråkig ibland. Funkar om man är lite yngre och lässugen. Egentligen inget större fel på hur den är skriven, men alldeles för lättläst för att jag ska uppskatta den särskilt mycket mer än att jag får något att göra en vardagskväll.
 
Sammanfattning och betyg: Söt, men lite för lättläst. 5/10!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback