Allie Finkles regler för tjejeer - Flytten av Meg Cabot

 
 
Titel: Allie Finkles regler för tjejer - Flytten
Författare: Meg Cabot
Genre: Barn
Filmer:?
Fler böcker i serien: ?
På bokens baksida:
 
Allie har några regler ... har du?
 
 
Inte mycket till baksida tycker jag. Men boken är helt okej, det handlar om Allie Finkle som stoppar en slickepott i halsen på sin bästis i början av boken ( haha ) och kommer på att hon vill byta bästis, samma kväll berättar hennes föräldrar att det ska flytta, byta skola, och mycket mer och hon måste till och med slänga sin geod samling ( några mysko stenar ). Men Allie vill inte flytta eller byta skola och gör allt för att stanna och förlorar sin bästa vän och blir mobbad. Den är mycket intresant hon är ganska klok för att vara nio år. Och har ganska bra regler.
 
 
Betyg: 3½, du bör vara nio eller yngre för att uppskatta denna bok men även jag tyckte faktisk att det var lite roligt.
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Andreason

jag har läst denna.dom andra böckerna är mycket bättre!

Svar: Jaha då kanske jag ska läsa den andra jag har hemma.
Esther.
Esther & Anja

2012-09-19 @ 20:47:29
Postat av: Emelie Andreason

Fin blogg!
Jag har läst regler för tjejer i en annurlunda årdning så nu är ja
På bok nummer 2 i serien det låter säkert lite konstigt.

Svar: Nejdå men det kan vara lite förvirrande. Esther.
Esther & Anja

2012-09-23 @ 19:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback