Svart glas av Maud Mangold

 
 

Titel: Svart glas

Författare: Maud Mangold
Genre: Fantasy
Vid tangentbordet: Esther
 
På bokens baksida:
 

"Jag stirrar på den lilla kurande gestalten som naglas fast av ljusstrålen. En massa rufsigt alldeles vitt hår och magra händer som håller i något rött. Min morgonrock! inser jag förvånat. Vi blir stående så en lång stund. Varelsen blundar, det ser nästan ut som om den ber. En blek madonnabild mitt i vårt badrum. Sedan tänder jag taklampan. Det är en flicka, det ser jag nu. Hon skälver till i det plötsliga ljuset och kramar morgonrocken ännu tätare i famnen. Händerna är alldeles genomskinliga."
Umbra flyttar med sin mamma Ester till ett stort hus vid havet. Här ska Ester, som är konstnär, få ro att måla. När hon stänger in sig i sin ateljé känner sig Umbra ensam och övergiven. Ingen har tvättat, maten har tagit slut och det finns inga pengar. Hon saknar sina vänner i stan och känner sig liten i de tomma rummen. Men en dag upptäcker hon att de trots allt inte är ensamma i huset...
 
 
Det här är en jätte bra bok, kreativ, läskig, rolig och lite galen. Jag gillade den jätte mycket ock slukade den på  en dag, vilket inte är ovanligt för mig. Jag gillar den lilla bubblan byn utger, en liten bubbla i verkligheten där den lilla byn ligger långt ifrån civilisationen ( kanske inte jätte men det känns så ), visst hon har chatter och mobil, men det hjälper inte alltid. Jag skulle rekomendera människor i alla åldrar att läsa denna underbara bok. Jag har försökt få pappa att lästa den men han är svårlockad.
 
Betyg: Jättebra, inte riktigt vad jag väntat mig men ändå riktigt bra. 4½

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad snygg designen blev! Duktiga tjejer!
Kram,
Johanna

Svar: Tack!
Esther.
Esther & Anja

2012-10-10 @ 21:12:21
URL: http://boksystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback