Hobbiten av John Ronald Reuel Tolkien

 

Svensk titel: Hobbiten

Engelsk titel (orginal): The Hobbit

Författare: John Ronald Reuel Tolkien
Genre: Fantasy, Äventyr och Övernaturligt
Fler böcker i serien:  (En prolog till Sagan om Ringen)
Filmer: Första filmen av tre hade premiär 12 december 2012
 
På baksidan
 
Boken handlar om att Bilbo, en liten lugn och mysig hobbit blir utdragen på ett långt äventyr med 14 dvärjar och en trollkar vid namn Gandalf. På vägen möter dom troll, vättar och mycket annat. På vägen hittar Bilbo en sak som kommer att förändra världen...
 
 


(Esther)
 
Det här är en av mina absoluta favoritböcker, min pappa läster den högt för mig direkt efter vi läst ut Harry Potter serien och jag absolut älskar den. Den har spänning, mycket fantasy, bra beskrivningar av personligheter och många olika sorters varelser. Fantasy är verkligen min grej och därför fasnade jag för den här boken (och sagan om Ringen) väldigt fort. Det tog ett tag för mig och pappa att läsa den p.g.a min lillasyster som skulle sova och att vi inte hade så mycket tid.
 
Sammanfattning: En bra bok till fantasy älskare från ca 6 år, en bok med mycket spänning 9/10.
 
Vid tangentbordet: Esther
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fina recensioner ni skriver, tjejer! <3
Ett litet tips är att det kan vara bra att sätta ut hur många sidor böckerna är på! :D

Svar: Det är en bra idé, vi har faktiskt tänkt på det tidigare. Tack för tipset!
Esther & Anja

2013-03-20 @ 17:23:42
URL: http://boksystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback